Koh Tao!

29 december 2016 - Koh Tao, Thailand

Koh Tao was echt geweldig! Veel leuke mensen ontmoet en een hele geslaagde duikcursus gedaan. De PADI open water course volgde ik bij Davy Jones Locker en de instructeurs waren heel chill en konden zelfs saaie theorie op een leuke en grappige manier uitleggen. Samen met en jongen en meisje uit Denemarken ging ik duiken. Na een ochtend in het zwembad de basis onder de knie krijgen hebben we vier open water dives gedaan en bij de derde zagen we zelfs een walvis haai! Deze was ongeveer 7 meter en we waren best dichtbij. We hadden hier echt heel veel geluk mee want sommige mensen die bijna elke dag duiken hebben er na 2 jaar nog nooit eentje gezien. Met andere instructeurs en cursisten heb ik kerst gevierd doormiddel van een feestje. Op Koh Tao hebben ze veel leuke barren en clubs langs het strand met vuur shows en muziek. We hebben hier afgeteld tot 12 uur 's nachts, dus tot kerst, en iedereen een gelukkig kerstfeest gewenst. Ook kon je limbo dansen onder een lijn van vuur en touwtje springen met een touw van vuur. Ik heb hier veel filmpjes van gemaakt maar helaas ben ik zo stom geweest om al mn foto's en filmpjes per ongeluk te verwijderen.. dus helaas heb ik bijna geen foto's meer van Koh tao.. Gelukkig heb ik nog wel alle herinneringen en moet ik maar wat meer opschrijven haha. De monsoon was net geweest en heb maar twee keer even regen gehad, de voorspellingen waren heel veel slechter dus ik had geluk! Het eiland verder is echt super mooi. Echt zo'n expeditie Robinson eiland maar dan met wat meer mensen. Vooral 1 uitzichtpunt was echt mooi, je keek uit op twee baaien. Het was ongeveer een uurtje lopen maar in de hitte was dat toch wat vermoeiender. Maar onderweg toen ik stopte om te kijken naar een meneer met een aap aan een lijntje die kokosnoten uit de boom moest halen, was er een franse jongen op een scooter die me wel wilde brengen. En omdat hij verder geen plannen had heeft hij me ook weer helemaal terug gebracht, super chill! Later op de dag ging ik naar een ander viewpoint en had precies hetzelfde maar dan met twee aardige Duitse jongens :) met die laatste twee heb ik 's avonds nog een kroegentocht gedaan over het eiland. Een van de eerste barren had een zwembad en je kreeg gratis drank als je naakt het zwembad in ging. Er waren zelfs een paar (Engelsen natuurlijk) die dit deden ondanks dat de kroegentocht pas een half uurtje duurde haha. En na zo'n 6 dagen zat Koh Tao er alweer op maar ik wil zeker nog eens terug komen naar het tropische eiland en natuurlijk om te duiken want dit was toch wel een hele bijzondere ervaring!

De derde stop in Thailand was Koh Samui, hier zou ik niet heel lang blijven maar ik wilde graag het Ang Thong marine park zien. De tickets had ik een dag van te voren geboekt en ik zou daar gaan hiken, snorkelen en kayakken. Maar die avond heb ik waarschijnlijk iets verkeerd gegeten want toen ik 's ochtends wakker werd was het enige wat ik kon doen overgeven en in bed liggen met veel buikpijn. Gelukkig zat er een apotheek dichtbij en alle medicijnen hielpen goed, waardoor ik nu een dag later naar Phuket kan reizen. Zolang ik bijna niks eet wordt ik ook niet misselijk meer gelukkig. Wel jammer dat ik het national marine park heb moeten missen maar gelukkig was het maar 1 dagje. Net op de boot kwamen er nog wat Thaise mensen naar me toe voor een foto en een schattige familie met een meisje dat beter Engels wilde leren. Ze hebben de foto's gelijk al op Facebook gezet haha.

In Phuket zal ik oud en nieuw vieren en hopelijk weer veel leuke nieuwe mensen ontmoeten!